فصل چهارم

 

ارائه یافته­ ها

 

۱-۴ مقدمه

 

تجزیه وتحلیل داده ­ها فرآیندی چند مرحله­ ای است که طی آن داده­هایی که به طرق مختلف جمع ­آوری شده‎اند، خلاصه، دسته­بندی و در نهایت پردازش می­شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل و ارتباط بین داده‌آموزش‌ها به­منظور آزمون فرضیه ­ها فراهم آید. امروزه در بیشتر تحقیقاتی که متکی بر اطلاعات جمع ­آوری شده از موضوع پژوهش ‌می‌باشد، تجزیه و تحلیل اطلاعات از اصلی­ترین و مهم­ترین بخش های پژوهش محسوب می­ شود و داده ­های خام با بهره گرفتن از روش­های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار می­ گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده­کنندگان قرار می­ گیرند.

 

در این فصل اطلاعات توسط ۳۰ پرسشنامه از بین دانش ­آموزان متأهل مقطع متوسطه شهر قاین در سال ۱۳۹۴ جمع ­آوری گردید. داده ­های گردآوری­ لشده پرسشنامه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در خصوص فرضیات مطرح شده نتیجه ­گیری آماری شده است. در این فصل داده ­ها در دو سطح توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل ‌شده‌اند. به­منظور توصیف داده ­های مذکور و بررسی فرضیات از نرم­افزار SPSS، نسخه ۲۲ استفاده گردید.

 

۲-۴ اطلاعات جمعیت شناختی

 

۱-۲-۴ مدت زمان ازدواج

 

در این قسمت تعداد و درصد پاسخ ­دهندگان از نظر مدت زمان ازدواج در دو گروه آزمایش و کنترل مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت و نتایج در جدول ۱-۴ ارائه می­ شود.

 

جدول ۱-۴: توزیع فراوانی مدت زمان ازدواج در افراد گروه آزمایش و کنترل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدت زمان ازدواج

 

گروه

کمتر از ۷ ماه ۱۴-۷ ماه ۳۵-۱۵ ماه جمع کل تعداد درصد تعداد درصد تعداد درصد تعداد درصد آزمایش ۶ ۴۰ ۷ ۷/۴۶ ۲ ۳/۱۳ ۱۵ ۱۰۰ کنترل ۲ ۳/۱۳ ۱۱ ۳/۷۳ ۲ ۳/۱۳ ۱۵ ۱۰۰ جمع کل ۸ ۷/۲۶ ۱۸ ۶۰ ۴ ۳/۱۳ ۳۰ ۱۰۰ ۲۹/۰=p 88/2=Fisher Exact Test

 

 

با توجه به جدول فوق، مدت زمان ازدواج ۴۰% افراد گروه آزمایش و %۳/۱۳ افراد گروه کنترل کمتر از ۷ ماه بود و توزیع فراوانی مدت زمان ازدواج در افراد گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی‌داری نداشت (۲۹/۰=p).

 

      1. در پژوهش حاضر، اجرای مرحله سنجش نشان داد که از بین ۱۸ طرح­واره، تنها ۷ طرح­واره ناسازگار اولیه در بین افراد گروه آزمایش و کنترل فعال بود. این طرح­واره ها عبارتند از رهاشدگی/ بی­ثباتی، بی ­اعتمادی/ بدرفتاری، محرومیت هیجانی، وابستگی/ بی­کفایتی، ایثار، بازداری هیجانی و معیارهای سرسختانه/ عیب­جویی افراطی. ‌بنابرین‏ تنها به بررسی این ۷ طرح­واره می­پردازیم.

 

    1. Elis ↑

 

    1. Madenz ↑

 

    1. Young ↑

 

    1. Klosko ↑

 

    1. Weishaar ↑

 

    1. Gunty 4 ↑

 

    1. Switzer5 ↑

 

    1. Jacquin6 ↑

 

    1. ۱ Sheeran & Orbell ↑

 

    1. ۱Marmon ↑

 

    1. Disconnectiion and rejection ↑

 

    1. Adandonment / instanility ↑

 

    1. Mistrust / abuse ↑

 

    1. Emotional deprivation ↑

 

    1. Deprivation of nurturance ↑

 

    1. Deprivation of ampathy ↑

 

    1. Deprivation of protection ↑

 

    1. Defectiveness /shame ↑

 

    1. Social isolation / alienation ↑

 

    1. Impaired autonomy and perfornance ↑

 

    1. Dependence cincompetence ↑

 

    1. Culnerbility to harm or illness ↑

 

    1. Enmeshment / undeveloped self ↑

 

    1. Failure ↑

 

    1. Impaired limits ↑

 

    1. Entitlmentgrandiosity ↑

 

    1. Insufficient selfcontrol selfdicipline ↑

 

    1. Otherdirectedness ↑

 

    1. Subjugation ↑

 

    1. Acting out ↑

 

    1. Selfsacrifice ↑

 

    1. Condependency ↑

 

    1. Approval seekingrecognition seeking ↑

 

    1. Overvigilance inhibition ↑

 

    1. Negativeitypessimism ↑

 

    1. Emotional inhbition ↑

 

    1. Unrelenting standards/hyper criticalness ↑

 

    1. Punitiveness ↑

 

    1. ۱Nordhal, Holthe & Shaugum ↑

 

    1. ۲Mac Iver ↑

 

    1. ۳Lowie ↑

 

    1. ۴Rodgers ↑

 

    1. ۵Karlsson ↑

 

    1. ۱C.Leui-Strauss ↑

 

    1. ۲Gottman ↑

 

    1. ۳Sears ↑

 

    1. ۱Ritzer ↑

 

    1. ۲Nikolas ↑

 

    1. ۳Winch ↑

 

    1. ۴Henry, Hood, Johnson & Carlozzi ↑

 

    1. ۱Perelman ↑

 

    1. ۲Caughin, Huston & Houts ↑

 

    1. ۳Bray ↑

 

    1. ۱Hamiltion ↑

 

    1. ۱Waite & Lillard ↑

 

    1. ۱Psychodynamic ↑

 

    1. ۲Alfred Adler ↑

 

    1. ۳Carlson, Sperry & Luies ↑

 

    1. ۱Bowen ↑

 

    1. ۲Strategic ↑

 

    1. ۳Relationship enhancement program ↑

 

    1. ۱Tiback ↑

 

    1. ۲Levenson ↑

 

    1. ۳Olson ↑

 

    1. Larson & Holman ↑

 

    1. ۱Celik ↑

 

    1. ۲Karter ↑

 

    1. Imago Therapy ↑

 

    1. ۱Christensen ↑

 

    1. ۲Jacobson ↑

 

    1. ۱Sempertegui, Karreman, Arntz & Bekker ↑

 

    1. Origins ↑

 

    1. Emotive ↑

 

    1. Assessment & Education ↑

 

    1. ۱Daciana & Alina ↑

 

    1. ۱Schmidt, Joiner, Young & Telch ↑

 

    1. ۲Waller, Meyer & Ohanian ↑

 

    1. ۳Enrich ↑

 

    1. ۴Olson, Fournie & Druckman ↑

 

    1. ۱Idealistic distortion ↑

 

    1. ۲Personality issues ↑

 

    1. ۳Communication ↑

 

    1. ۴Conflict resolution ↑

 

    1. ۵Financial management ↑

 

    1. ۶Leisure activities ↑

 

    1. ۷Sexual relationship ↑

 

    1. ۱Children and parenting ↑

 

    1. ۲Family and friends ↑

 

    1. ۳Equalitaran roles ↑

 

    1. ۴Religious orientation ↑

 

    1. ۱Deragotis, Lipman & Covi ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...